עקירה כחלק מהליך יישור שיניים

במצב בו ישנה צפיפות גדולה מאוד או במצב בו השיניים בולטות מאוד ביחס לפנים, ישנו צורך בעקירת שיניים. לעיתים, ניתן לפתור סוגיה זאת על ידי ליטוש ושיוף השיניים בנקודות מגע של אזור השיניים הבעייתיות, ללא צורך בעקירה. ברב טיפולי יישור השיניים, לא יהיה צורך בעקירה. עם זאת, במקרים מסוימים ולצורך השגת תוצאה מושלמת, עקירת שיניים כחלק מטיפול ליישור שיניים היא בלתי נמנעת.  

הרווחים הנוצרים במהלך העקירה יסתדרו אט אט במהלך הטיפול כשהשיניים יתפסו את מקומן ויתפרסו בצורה שווה בקשת השיניים. כדי לאפשר אסתטיקה וחיוך נאה במהלך הטיפול וכדי לא לפגוע בדיבור התקין, ניתן להתקין במקומה של השן החסרה שן מדומה, קטנה יותר, עד לצמצום מקסימלי של הרווחים.

הימנעות מעקירה לצורך יישור שיניים תביא להפרת האיזון ותגרום למראה של שיניים בולטות ולאורך זמן השיניים יצטופפו ויתעקמו מחדש. בנוסף, תתכן פגיעה ברקמת האחיזה של השיניים ונסיגת חניכיים ופגיעה ביכולת הדיבור וסגירת השפתיים.

המקרים הבולטים בהם יש צורך בעקירת שיניים

• שיניים בולטות ובהטיה קדימה. הדבר בא לידי ביטוי במראה פרופיל נפוח של השפתיים.   
• לצורך תיקון יחסי סגר לקויים, לדוגמא כשהשיניים העליונות בולטות ביחס לתחתונות.   
• צפיפות גדולה מאוד של השיניים.   
• מקרים נוספים בהם ישנה חוסר סימטריה של מיקום השיניים בקשת.   
• ועוד…

תהליך העקירה אינו כואב ומבוצע בהרדמה. וויתור על עקירת שיניים במהלך טיפול יישור שיניים, בעת הצורך, יביא לתוצאה לא רצויה ולרגרסיה של השיניים בהמשך. ההחלטה על עקירת שן משלבת מספר גורמים – בתוצאה הסופית הרצויה, בבריאות השיניים הקיימות, במיקום ובמספר השיניים וכו'.

על מנת לאבחן את מצב השיניים ולדעת האם ישנו צורך בעקירה, ניתן לקבוע פגישה לאבחנה במרפאתנו –  03-5320044 

שתפו את הכתבה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
yyeyY דילוג לתוכן